Gastblog: Aan de slag met Weight Watchers

Ik heb een leuk nieuwtje, want Jolanda is de komende 3 maanden terug op Foodaholic.nl en neemt ons mee in haar Weight Watchers avontuur. Lezen jullie mee?

Oké, zoals bijna iedere vrouw heb ik regelmatig problemen met mijn gewicht.

Voor mijn zwangerschap was ik een paar kilo afgevallen en tijdens mijn zwangerschap was ik er een aantal, ik geloof zo’n 13, aangekomen. Mats is inmiddels 1 jaar en ik ben weer terug op mijn gewicht van voor de zwangerschap, maar dat is niet genoeg! Ik wil meer kilo’s kwijt. Ik wil weer een conditie krijgen, mijn bloeddruk weer op een goede waarde krijgen, mijn leuke jurkjes weer passen.

Ik ben al even bezig met mijn zoektocht door ‘dieetland’. Een dieet waarbij ik dagelijks te maken heb met een vastgesteld menu is niets voor mij. Ik heb dan altijd net zin iets totaal anders. Daarnaast ben ik van mening dat je je lifestyle moet aanpassen, dan houd je het na het bereiken van je streefgewicht ook vol om op gewicht te blijven en niet als een jojo weer zwaarder te worden.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Weight Watchers Flex. Een programma waarbij je alles mag eten, wat je maar wilt. Klinkt goed hè?

Op basis van je lengte, gewicht en streefgewicht, geslacht, je beweegniveau en of je als vrouw borstvoeding geeft, wordt het aantal SmartPoints berekend wat je per dag wordt aangeraden om maximaal te eten.

Alle voedingsmiddelen hebben een SmartPointswaarde. Er is ook lijst met voedingsmiddelen die geen SmartPointswaarde hebben, zoals groente, fruit, kip/kalkoen en eieren.

Alles wat je eet en drinkt houd je bij op de website of in de handige app waarbij je gelijk ziet hoeveel SmartPoints je maaltijd bevat.

Naast je dagelijkse SmartPoints krijg je ook nog per week extra SmartPoints. Die kan je inzetten voor iets extra’s, zoals een puntje taart op een verjaardag of iets te snacken op zaterdagavond.

Om extra flexibel om te gaan met het tellen heeft weight watchers de lijst met voedingsmiddelen zonder SmartPointswaarde uitgebreid (deze hoef je ook niet te registreren in jouw eetdagboek) én je mag de overgebleven points (tot maximaal 4) meenemen naar de volgende dag.

Ook bewegen wordt beloond. Je krijgt hiervoor ActivPoints. Weer een extra stimulans om meer te bewegen en te ontdekken wat je echt leuk vindt qua beweging.

Je kan bij weight watchers, naast het online programma, naar bijeenkomsten waar je samen komt met andere mensen die het programma volgen. Ik heb echter gekozen om enkel online het programma te volgen.

Online is ook een community (Connect) hier kan je ook terecht voor een portie motivatie, ervaringen of vragen.

Eens per 2 weken zal ik een update plaatsen over de voortgang, de issues waar ik tegen aan loop en mijn ervaringen.

Blijven jullie mij volgen?

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

CommentLuv badge